• صفحه نخست

آسیب جدی به ستون فقرات در کودکان پیامد حمل کوله پشتی های سنگین

تاریخ : 1390/09/10 تعداد بازدید : 737 نویسنده : مدیر سایت
آسیب جدی به ستون فقرات در کودکان پیامد حمل کوله پشتی های سنگین

متخصصان به والدین توصیه می کنند برای جلوگیری از بروز کمردرد و آسیب به ستون فقرات در کودکان، سنگینی کوله پشتی آنها را بررسی کنند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با شروع سال تحصیلی جدید به والدین یادآوری می شود که کوله پشتی کودکان که با کتاب و دیگر وسایل پر می شود می تواند منجر به آسیب به کمر و ستون فقرات کودکان شود.
دکتر جاشو هیمان مدیر جراحی ارتوپدی بیمارستان کودکان مورگان می گوید: والدین باید کوله پشتی بچه ها را چک کنند زیرا آنها اکثر مواقع بیش از آنچه باید حمل کنند مثل اسباب بازی ها یا وسایل الکترونیکی و خیلی موارد غیرضروری دیگر را همراه خود به مدرسه می برند. کوله پشتی کودکان نباید بیش از ۱۵ درصد وزن کودک و یا حدود ۷ پوند برای یک بچه ای که ۵۰ پوند وزن دارد، سنگینی داشته باشد.
به گفته هیمان استادیار جراحی ارتوپدی از بخش پزشکی و جراحی کلمبیا، اگر کتاب های کودکان موجب سنگینی کیف آنها شود والدین باید با معلم ها صحبت کنند تا بعضی اوقات کتاب ها را در مدرسه بگذارند و برای کاهش آسیب، بچه ها باید به طور صحیح از کوله پشتی استفاده کنند به طوری که وزن را بر روی هر دو شانه تقسیم کنند همچنین کوله پشتی چرخ دار نیز یکی دیگر از گزینه ها است که در این زمینه توصیه می شود.
اگر کودک با استفاده از کوله پشتی درد مداوم داشت والدین باید با پزشک متخصص مشورت کنند. فیزیوتراپی نیز می تواند برای تقویت عضلات پشت کودک نیز مفید باشد.
لازم به ذکر است، از علائم اولیه بروز این مشکلات در دانش آموزان می توان به تغییرات در طرز ایستادن، مشکل در استفاده از کوله پشتی، احساس سوزن سوزن شدن یا به وجود علامت های قرمز اشاره کرد.